btstudy.com 으로 오세요. 수능/내신 변형, 퀴즈를 무료로 공개합니다.

블루티쳐학원 | 등록번호: 762-94-00693 | 중고등 영어 | 수강료: 30(중등), 33(고등), 3+4(특강)

THE BLUET

728x90
반응형

THE BLUET 19103 | Since 2005 임희재 블루티쳐 | 01033383436 | wayne.tistory.com | wayne36@daum.net | 191020 20:29:11

Text Analysis
19103-23

1. Sometimes social learning is direct. {0.9 = 0.9 + 0 + 0}
때때로 사회적 학습은 직접적이다.
ⓥ direct↔indirect


2. I want to know how to solve a problem with my computer, and the help-desk adviser tells me where to find the crucial command in the menu; I want to know how to operate my wireless speaker set, and my daughter shows me the right command. {13.7 = 13.7 + 0 + 0}
내가 컴퓨터의 문제를 해결하는 방법을 알고 싶어 하면, 업무 지원 센터 담당자는 중요한 명령어를 메뉴의 어디에서 찾아야 하는지 나에게 말해 준다.
▢ adviser:① 보좌관 ② 고문 ▢ command:① 명령하다 ② 사령부 ▢ crucial:① 중요한 ② 결정적인 ▢ operate:① 운영하다 ② 영업하다 ▢ wireless:① 무선의 ② 이동
Ⓟ i want to know:이런 ⓥ crucial↔noncrucial ⓟ with in


3. Most of the recent, expanding experimental literature focuses on such cases of pure instruction,or pure demonstration, for example, in testing the reliability of transmission chains under various conditions. {17.7 = 14.7 + 2 + 1}
또한 내가 무선 스피커 세트를 작동하는 방법을 알고 싶어 하면, 내 딸이 나에게 적절한 명령어를 알려 준다.
▢ demonstration:① 시위 ② 시연 ▢ expanding:① ~을 확대하다 ② 전개하다 ▢ experimental:① 실험의 ② 경험적인 ▢ focuses:① 초점에 모이다 ② 주의를 집중하다 ▢ instruction:① 교육 ② 지시 ▢ literature:① 문학 ② 문헌 ▢ reliability:① 신뢰성 ② 신뢰도 ▢ transmission:① 전송 ② 방송
ⓖ 동전 ⓖ 콤잉 ⓥ reliability↔undependableness ⓥ transmission↔clarification ⓝ such ⓟ of on of for in of underⓒ for example ⓘ for example


4. Many studies of social learning in children focus on the fidelity with which information flows from one child to another in diffusion chains. {12.3 = 9.3 + 3 + 0}
최근 증가하고 있는 실험에 관한 문헌의 대부분은, 예를 들어 다양한 조건에서 전이 사슬의 신뢰도를 검사할 때와 같이 그러한 순전한 설명, 혹은 순전한 시연 사례에 초점을 맞춘다.
▢ diffusion:1.보급 2.유포 3.산만 ▢ fidelity:① 충실도 ② 엄수
ⓖ 동전 ⓖ 전접 ⓖ 전명전명 ⓥ flow↔hold ⓟ of in on with from in


5. But the most consequential cases of social learning in humans have not depended on pure demonstration or instruction. {12.7 = 10.7 + 1 + 1}
아동의 사회적 학습에 대한 많은 연구는 확산 사슬 속에서 한 아이로부터 다른 아이로 정보가 흘러가는 정확도에 초점을 맞춘다.
▢ consequential:① 결과로서 일어나는 ② 중대한 ▢ demonstration:① 시위 ② 시연 ▢ depended:① depend onuponA 결정되다 ② 매달리다 ▢ instruction:① 교육 ② 지시
ⓖ 햅피 ⓥ consequential↔inconsequential ⓟ of in onⓒ But ⓘ But


6. Rather, most social learning is hybrid learning: agents acquire skills through socially guided trial and error and socially guided practice. {6.5 = 6.5 + 0 + 0}
그러나 인간의 사회적 학습의 가장 중대한 사례는 순전한 시연이나 설명에 의존하지 않았다.
▢ acquire:① 얻다 ② 인수하다 ▢ agents:① 에이전트 ② 요원 ▢ error:① 오차 ② 오류 ▢ trial:① 재판 ② 실험
Ⓟ trial and error:시행 착오 ⓥ acquire↔require ⓟ through


7. Children do get advice, instruction, and other informational head starts from others, but they get this support while engaged in exploratory learning in their environment. {13.0 = 11.0 + 2 + 0}
오히려 대부분의 사회적 학습은 하이브리드 학습인데, 행위자는 사회적으로 유도된 시행착오와 사회적으로 유도된 연습을 통해 기술을 습득한다.
▢ engaged:① 통화 중인 ② 바쁜 ▢ exploratory:① 탐험의 ② 답사의 ▢ informational:① 정보의 ② 정보를 제공하는 ▢ instruction:① 교육 ② 지시
ⓖ 부접피 ⓖ 피전 ⓥ engage↔fire ⓝ they their ⓟ from in in


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
19103-24

1. I can report a number of occasions when my own dogs reacted in a marked, I would say enthusiastic, manner when I wore jingling jewelry that produced a regular rhythm as I walked, though admittedly they did not tap their feet. {14.1 = 13.1 + 1 + 0}
걸어다닐 때 / 규칙적인 리듬을 내는 딸랑거리는 장신구를 내가 착용했을 때 /, 내 개들이 분명 (박자를 맞춰) 발을 두드리지는 않았지만, 두드러진, 나라면 열광적이라고 할 것 같은 방식으로 반응한 여러 경우를 말할 수 있다.
▢ admittedly:① 틀림없이 ② 널리 인정되고 있는 것처럼 ▢ enthusiastic:① 열정적인 ② 열렬한 ▢ jingling:1.딸랑딸랑 울리다 2.듣기 좋게 울리다 3.딸랑딸랑거리는 소리 ▢ marked:① 두드러진 ② 현저한 ▢ occasions:① ~의 유인이 되다 ② 일어나게 하다
Ⓟ i would say:아마 …이겠지요 ⓖ 이디콤 ⓥ enthusiastic↔unenthusiastic ⓥ mark↔unmark ⓥ produce↔consume ⓥ regular↔irregular ⓝ they their ⓟ of in


2. Although this is a mere anecdote, it suggests that it is wrong to claim that animals are incapable of responding to pronounced rhythms. {14.9 = 10.9 + 4 + 0}
이것은 단순한 일화에 불과하지만, 동물이 두드러지는 리듬에 반응하지 못한다고 주장하는 것은 잘못된 것임을 시사한다.
▢ anecdote:일화 ▢ claim:① 주장하다 ② 말하다 ▢ incapable:① 무능한 ② 불가능한 ▢ mere:① 단순한 ② 단지 ▢ pronounced:1.뚜렷한 2.명백한 3.단호한 ▢ responding:① ~이라고 대답하다 ② 대응 기둥
ⓖ 잇오브투 ⓖ 잇투 ⓖ 전피 ⓖ 콤잇 ⓥ incapable↔capable ⓥ wrong↔right ⓝ it it ⓟ of


3. The specific response of tapping one's foot or deliberately marking any external rhythm does seem to be a particularly human skill, but this need not be interpreted as the decisive capacity involved in musical response. {16.2 = 13.2 + 1 + 2}
발을 두드리거나 외부에서 오는 어떤 리듬에 일부러 주의를 기울이는 특정 반응은 분명 특별히 인간의 기술인 것처럼 보이지만, 이것을 음악적 반응과 관련된 결정적인 능력으로 해석할 필요는 없다.
▢ capacity:① 능력 ② 용량 ▢ decisive:① 결정적인 ② 단호한 ▢ deliberately:① 의도적으로 ② 고의로 ▢ external:① 외부의 ② 대외적인 ▢ interpreted:① ~의 뜻을 밝히다 ② ~을 해석하다 ▢ involved:① 관련된 ② 관여하는 ▢ particularly:① 특히 ② 특별하게 ▢ response:① 반응 ② 대응 ▢ skill:① 기술 ② 실력 ▢ specific:① 특정한 ② 구체적인
ⓖ 피전 ⓥ capacity↔incapacity ⓥ external↔internal ⓥ interpreted↔interrupted ⓥ involve↔exclude ⓥ mark↔unmark ⓥ specific↔general ⓟ of in


4. My dogs in fact responded to other musical features beside the regular jingling of my jewelry. {8.5 = 6.5 + 1 + 1}
사실 나의 개들은 내 장신구에서 나는 규칙적인 딸랑거리는 소리 외에 다른 음악적 특징에도 반응했다.
▢ jingling:1.딸랑딸랑 울리다 2.듣기 좋게 울리다 3.딸랑딸랑거리는 소리 ▢ responded:① ~이라고 대답하다 ② 대응 기둥
Ⓟ in fact:1.사실상 2.실제로 3.결국 ⓖ 관명잉 ⓥ feature↔lack ⓥ regular↔irregular ⓟ in of


5. The sound of a siren would set them to howling, as would the sound of my husband's saxophone. {4.2 = 3.2 + 1 + 0}
남편의 색소폰 소리가 그랬던 것처럼 사이렌 소리가 개들을 (긴 소리로) 짖게 했다.
ⓖ 투잉 ⓝ them ⓟ of of


6. Perhaps Aristotle observed similar reactions of dogs to musical instruments and rhythms. {2.5 = 2.5 + 0 + 0}
아마도 아리스토텔레스는 악기와 리듬에 대한 개들의 유사한 반응을 보았을 것이다.
ⓥ similar↔different ⓟ of


7. Apparently Darwin did. {1.9 = 0.9 + 1 + 0}
다윈도 그랬던 것으로 보인다.
▢ apparently:① 분명히 ② 명백히
ⓖ 동끝


8. He reports observing a dog that was "always whining, when one note on a concertina, which was out of tune, was played." {15.6 = 10.6 + 5 + 0}
그는 '음정이 맞지 않는 한 음(音)이 콘서티나로 연주되었을 때 / 항상 낑낑 울던' 개를 목격했다고 전한다.
▢ concertina:1.콘서티나 2.납작해지다 3.신축하다 ▢ tune:① 조율하다 ② 곡 ▢ whining:1.투덜대는 2.흐느껴 우는
Ⓟ one note:1.단조로운 2.다양성이 없는 ⓖ 먼동사 ⓖ 먼동사 ⓖ 부전 ⓖ 이디끝 ⓖ 콤위치 ⓝ He ⓟ on out of


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
19103-25

1. The graph above shows the results of a 2018 survey on the attachment feelings of U.S. adults to their local community. {4.8 = 4.8 + 0 + 0}
위 도표는 미국 성인의 자신의 지역 공동체에 대한 애착감에 대한 2018년 조사의 결과를 보여준다.
▢ attachment:① 애착 ② 부착
ⓥ above↔below ⓝ their ⓟ of on of


2. Identical percentages of adults living in suburban and in rural communities said they felt very attached to their local community. {9.9 = 8.9 + 1 + 0}
교외와 시골 공동체에 사는 성인의 동일한 비율은 그들이 지역 공동체에 매우 애착을 느낀다고 말한다.
▢ identical:① 똑같은 ② 동일한 ▢ percentages:① 포인트 ② 비율 ▢ rural:① 농업의 ② 시골의 ▢ suburban:① 교외의 ② 교외 거주자
Ⓟ living in:1.거주하는 2.입주하는 ⓖ 분사구 ⓥ attache↔detace ⓝ they their ⓟ of in in


3. More than 40% of adults in each of the three types of community responded they felt somewhat attached to their local community. {4.6 = 3.6 + 1 + 0}
각각 세 개의 공동체에서 40% 이상의 성인은 그들이 지역 공동체에 다소 애착을 느낀다고 응답했다.
▢ responded:① ~이라고 대답하다 ② 대응 기둥
Ⓟ more than:1.이상으로 2.더 3.넘는 4.보다 5.전부터 ⓖ 이치오복 ⓥ attache↔detace ⓝ they their ⓟ of in of of


4. The percentage of adults who felt very attached to their local community increased as their age progressed. {5.3 = 4.3 + 1 + 0}
지역 공동체에 매우 애착을 느끼는 성인의 비율은 그들이 나이가 많아질수록 증가했다.
▢ percentage:① 포인트 ② 비율 ▢ progressed:① 진행 ② 진보
ⓖ 이디끝 ⓥ attache↔detace ⓥ increase↔decrease ⓥ progress↔recede ⓝ their their ⓟ of


5. In the three groups ages 30 and over, more than 40% responded they felt somewhat attached to their local community, respectively. {6.0 = 5.0 + 1 + 0}
30년 이상 거주한 세 개의 그룹에서, 40% 이상이 각각 그들의 지역 공동체에 다소 애착을 느낀다고 응답했다.
▢ respectively:① 각각 ② 각자 ▢ responded:① ~이라고 대답하다 ② 대응 기둥
Ⓟ more than:1.이상으로 2.더 3.넘는 4.보다 5.전부터 ⓖ 전콤 ⓥ attache↔detace ⓥ more↔less ⓝ they their ⓟ In over


6. In terms of those who felt very attached, the percentage of adults who had lived in their community for 6 to 10 years was less than twice that of those who had resided for less than 6 years. {12.5 = 8.5 + 4 + 0}
매우 애착을 느끼는 성인에 관해서는 6년에서 10년 동안 공동체에 거주한 성인의 비율은 6년 미만으로 거주한 성인의 비율의 2배보다 적었다.
▢ percentage:① 포인트 ② 비율 ▢ resided:① 거주하다 ② 존재하다 ▢ terms:① ~을 부르다 ② 칭하다
Ⓟ in terms of:1.면에서 2.관점에서 3.있어서 4.규모에서 ⓖ 대명사수일치 ⓖ 동전 ⓖ 이디콤 ⓖ 해드피 ⓥ attache↔detace ⓥ less↔more ⓝ their ⓟ In of of in for of for


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
19103-26

1. Kurt Gödel, one of the most important logicians of the contemporary period, was born in what is today Brno, the Czech Republic. {14.8 = 7.8 + 6 + 1}
현대의 가장 중요한 논리학자 중 한 명인 Kurt Gödel은 오늘날의 체코 공화국 Brno에서 태어났다.
▢ contemporary:① 현대의 ② 동시대의 ▢ logicians:1.논리학자 2.논리에 능한 사람
ⓖ 먼동사 ⓖ 먼동사 ⓖ 원오복 ⓖ 원오복단 ⓖ 전왓 ⓖ 주설 ⓟ of of in


2. Gödel entered the University of Vienna, where he studied mathematics, physics, and philosophy. {4.9 = 3.9 + 1 + 0}
Gödel은 Vienna 대학에 입학하여 수학, 물리학, 철학을 공부했다.
▢ mathematics:① 수학 ② 수리 ▢ philosophy:① 철학 ② 이론
ⓖ 콤웨어 ⓝ he ⓟ of


3. On completing his undergraduate degree he started graduate work in mathematics, earning his doctorate at age twenty-four. {9.9 = 8.9 + 1 + 0}
그는 학부 학위를 따자마자 수학으로 대학원 공부를 시작하여, 24세의 나이에 박사 학위를 취득했다.
▢ doctorate:① 박사 학위 ② 학위 ▢ mathematics:① 수학 ② 수리 ▢ undergraduate:① 대학의 ② 학부의
Ⓟ work in:1.일하다 2.작동하다 3.근무 4.노동하다 5.효과적이다 ⓖ 콤잉 ⓝ his he his ⓟ On in at


4. After the publication of the incompleteness theorem, he became an internationally known intellectual figure. {7.7 = 7.7 + 0 + 0}
불완전성 정리 발표 후, 그는 국제적으로 알려진 지식인이 되었다.
▢ incompleteness:1.불완전함 2.미완성 ▢ intellectual:① 지적인 ② 지식인 ▢ publication:① 출판 ② 간행물 ▢ theorem:1.정리 2.원리 3.공리
ⓝ he ⓟ of


5. He began giving mathematical lectures around the world starting in 1933. {3.4 = 2.4 + 1 + 0}
그는 1933년부터 전 세계에서 수학 강의를 하기 시작했다.
▢ mathematical:① 수학의 ② 수리적인
Ⓟ around the world:1.전 세계 2.세계적으로 3.세계 곳곳에 4.세계 일주의 ⓖ 관명잉 ⓥ mathematical↔verbal ⓝ He ⓟ around in


6. He gave his first lecture in the United States that year, where he first met Albert Einstein. {4.2 = 2.2 + 1 + 1}
그는 그 해에 미국에서 첫 강의를 했는데, 그곳에서 Albert Einstein을 처음 만났다.
Ⓟ united states:1.미국 2.아메리카 합중국 ⓖ 콤웨어 ⓝ He his he ⓟ in


7. This was the beginning of a close friendship that would last until Einstein's death in 1955. {2.1 = 2.1 + 0 + 0}
이것이 1955년 Einstein이 사망할 때까지 지속될 긴밀한 우정의 시작이었다.
ⓥ close↔distant ⓟ of in


8. In 1940, under the threat of being drafted into the German army, Gödel left for the United States, where he accepted a position at the Institute for Advanced Study, in Princeton. {12.2 = 8.2 + 4 + 0}
1940년, 독일군에 징집될 위협 하에서 Gödel은 미국으로 떠났고, 그곳에서 Princeton에 있는 고등연구소의 직책을 수락했다.
▢ drafted:① 제도공으로서의 기술을 연마하다 ② 앞차의 바로 뒤를 달리다 ▢ institute:① 연구소 ② 전문교육기관 ▢ threat:① 위협 ② 우려
ⓖ 빙피 ⓖ 전빙피 ⓖ 전피 ⓖ 콤웨어 ⓥ accept↔reject ⓥ draft↔discharge ⓝ he ⓟ In under of into for at for in


9. He received the first Albert Einstein Award. {1.0 = 1.0 + 0 + 0}
그는 최초로 Albert Einstein 상을 받았다.
ⓝ He


10. In 1974 he was awarded the National Medal of Science. {2.0 = 2.0 + 0 + 0}
1974년에 그는 미국 국가 과학 훈장을 받았다.
▢ awarded:① 수여하다 ② 재정하다
ⓝ he ⓟ In of


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
19103-29

1. The modern adult human brain weighs only 1/50 of the total body weight but uses up to 1/5 of the total energy needs. {7.1 = 4.1 + 3 + 0}
현대 성인의 뇌는 무게가 전체 체중의 50분의 1에 불과하지만, 총 에너지 필요량의 최대 5분의 1까지 사용한다.
Ⓟ up to:1.최고… 2.…까지 3.…이르기까지 ⓖ 부전 ⓖ 부투 ⓖ 앤동 ⓥ modern↔obsolete ⓥ weigh↔outweigh ⓟ of of


2. The brain's running costs are about eight to ten times as high, per unit mass, as those of the body's muscles. {5.6 = 4.6 + 1 + 0}
단위 질량당, 뇌의 유지 비용은 신체 근육의 유지 비용의 8배에서 10배 정도이다.
▢ muscles:근육
Ⓟ running costs:1.유지비 2.운영비 ⓖ 대명사수일치 ⓟ about of


3. And around 3/4 of that energy is expended on neurons, the specialized brain cells that communicate in vast networks to generate our thoughts and behaviours. {11.9 = 9.9 + 1 + 1}
그리고 그 에너지의 약 4분의 3은 우리의 생각과 행동을 만들어 내기 위해 광대한 연결망에서 소통하는 분화된 뇌세포인 뉴런에 사용된다.
▢ behaviours:1.행동 2.behavior ▢ networks:① 망상 조직 ② 그물 세공 ▢ neurons:① 뉴런 ② 신경 단위 ▢ specialized:① 전문의 ② 분화한
ⓖ 관피 ⓥ expend↔extend ⓥ specializ↔generaliz ⓟ around of on inⓒ And


4. An individual neuron sending a signal in the brain uses as much energy as a leg muscle cell running a marathon. {8.3 = 8.3 + 0 + 0}
뇌에서 신호를 보내고 있는 개개의 뉴런은 마라톤을 하고 있는 다리 근육 세포만큼의 에너지를 사용한다.
▢ individual:① 개인의 ② 개별의 ▢ muscle:근육 ▢ neuron:① 뉴런 ② 신경 단위
ⓟ in


5. Of course, we use more energy overall when we are running, but we are not always on the move, whereas our brains never switch off. {4.6 = 3.6 + 1 + 0}
물론, 전반적으로는 달리고 있을 때 / 더 많은 에너지를 사용하지만, 우리가 항상 움직이고 있는 것은 아닌 반면 우리의 뇌는 절대 꺼지지 않는다.
▢ overall:① 전반적으로 ② 전체에 걸친
ⓖ 전끝 ⓥ more↔less ⓥ switch↔maintain ⓟ Of on off


6. Even though the brain is metabolically greedy, it still outclasses any desktop computer both in terms of the calculations it can perform and the efficiency at which it does this. {19.5 = 17.5 + 2 + 0}
비록 뇌가 신진대사 작용에서 탐욕스럽기는 해도, 수행할 수 있는 계산과 이를 수행하는 효율 두 가지 면에서 그것은 여전히 어떤 데스크톱 컴퓨터보다도 훨씬 낫다.
▢ calculations:① 계산 ② 측정 ▢ desktop:1.탁상용의 2.책상 위에 놓을 수 있는 크기의 3.탁상의 작업면 ▢ efficiency:① 효율 ② 능률 ▢ metabolically:1.(보통 한정적) 물질 교대의 2.변태하는 3.(신진) 대사의 ▢ outclasses:1.(종종 수동태) …보다 낫다 2.…보다 뛰어나다 ▢ terms:① ~을 부르다 ② 칭하다
Ⓟ desktop computer:1.탁상용 컴퓨터 2.소형 컴퓨터 ⓖ 전접 ⓖ 콤잇 ⓥ efficiency↔inefficiency ⓥ perform↔outperform ⓝ it it it ⓟ in of at


7. We may have built computers that can beat our top Grand Master chess players, but we are still far away from designing one that is capable of recognizing and picking up one of the chess pieces as easily as a typical three-year-old child can. {13.8 = 7.8 + 5 + 1}
우리가 최고의 그랜드 마스터 체스 선수들을 이길 수 있는 컴퓨터를 만들었을지는 모르지만, 일반적인 세 살배기 아이가 할 수 있는 것만큼 쉽게 체스의 말 중 하나를 인식하고 그것을 집어들 수 있는 컴퓨터를 설계하는 것과는 아직도 거리가 멀다.
▢ capable:① 가능성있는 ② 능력있는 ▢ recognizing:인정하다
Ⓟ grand master:1.단장 2.회장 3.그랜드 마스터 ⓖ 부전 ⓖ 원오복 ⓖ 애부애 ⓖ 햅피 ⓖ 형전 ⓥ away from↔in ⓥ capable↔incapable ⓟ from of of


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
728x90
반응형