btstudy.com 으로 오세요. 수능/내신 변형, 퀴즈를 무료로 공개합니다.

블루티쳐학원 | 등록번호: 762-94-00693 | 중고등 영어 | 수강료: 30(중등), 33(고등), 3+4(특강)

THE BLUET

728x90
반응형

THE BLUET 19103 | Since 2005 임희재 블루티쳐 | 01033383436 | wayne.tistory.com | wayne36@daum.net | 191020 20:29:11

Text Analysis
19103-40

1. Color has not always been synonymous with truth and reality. {4.8 = 4.8 + 0 + 0}
색이 항상 진실과 실제와 동의어였던 것은 아니다.
▢ synonymous:1.동의어인 2.유의어인 3.뜻이 같은
ⓟ with


2. In the past, Plato and Aristotle both attacked the use of color in painting because they considered color to be an ornament that obstructed the truth. {10.0 = 9.0 + 0 + 1}
과거에 플라톤과 아리스토텔레스는 모두 색을 진실을 가리는 장식으로 여겼기 때문에 그림에서의 색의 사용을 맹비난했다.
▢ obstructed:1.막다 2.…의 진행을 방해하다 3.지나가기 어렵게 하다 ▢ ornament:장식
ⓥ attack↔defend ⓝ they ⓟ In of in


3. Even the word "color" contains a snub against it. {4.5 = 4.5 + 0 + 0}
심지어 'color'라는 단어는 그것을 경멸하는 뜻을 포함하고 있다.
▢ snub:1.무시하다 2.…을 냉대하여 이르게 하다 3.거절하다
ⓥ against↔for ⓝ it


4. The Latin colorem is related to celare, to hide or conceal; in Middle English to color is to adorn, to disguise, to render plausible, to misrepresent. {28.1 = 26.1 + 2 + 0}
라틴어 'colorem'은 감추다 혹은 숨기다라는 뜻의 'celare'와 관련이 있으며, 중세 영어에서 색을 칠한다는 것은 장식하다, 가장하다, 그럴듯하게 만들어 내다, 잘못 표현하다의 의미이다.
▢ adorn:1.장식하다 2.꾸미다 3.…의 아름다움을 돋보이게 하다 ▢ celare:(라틴어) (참다운) 예술이란 예술을 숨기는것이다 ▢ colorem:1.…색의 2.유색인 3.컬러 ▢ conceal:① 감추다 ② 숨기다 ▢ disguise:① 위장 ② 변장 ▢ misrepresent:① ~을 잘못 전하다 ② 부정확하게 말하다 ▢ plausible:① 그럴듯한 ② 정말 같은 ▢ render:① 되게 하다 ② 표현하다
Ⓟ middle english:1.중세 영어 2.중기 영어 3.(약어)ME ⓖ 앤동 ⓖ 콤투 ⓥ adorn↔unadorn ⓥ hide↔reveal ⓥ relate↔dissociate ⓟ in


5. Today most people prefer color pictures to black-and-white pictures. {1.4 = 1.4 + 0 + 0}
오늘날 대부분의 사람은 흑백 사진보다는 컬러 사진을 선호한다.


6. They assert that color photographs are more "real" than black-and-white photographs. {4.2 = 4.2 + 0 + 0}
그들은 컬러 사진이 흑백 사진보다 더 '진짜 같다'고 역설한다.
▢ assert:① 주장하다 ② 단언하다
ⓥ more↔less ⓝ Theyⓘ They


7. This implies that people tend to conflate color photography and reality to an even greater extent than they do with black-and-white photographs. {9.2 = 8.2 + 0 + 1}
이것은 사람들이 흑백 사진으로 하는 것보다 훨씬 더 높은 정도로 컬러 사진술을 현실과 융합하는 경향이 있다는 것을 암시한다.
▢ conflate:1.융합하다 2.하나로 합치다 3.합체시키다 ▢ extent:① 정도 ② 범위 ▢ implies:① ~의 뜻을 함축하다 ② ~을 암시하다
Ⓟ color photography:1.컬러 사진술 2.천연색 사진술 ⓥ extent↔intent ⓝ they ⓟ with


8. Many people have had the experience of someone pointing to an 8×10-inch color photograph and saying, "There's Mary. {4.5 = 3.5 + 1 + 0}
많은 사람은 누군가가 8×10인치 컬러 사진을 가리키며 "Mary가 있네.
▢ photograph:① 사진 ② 촬영
ⓖ 햅피 ⓟ of


9. She sure looks good, doesn't she? {0.7 = 0.7 + 0 + 0}
그녀는 정말 멋져 보인다, 그렇지 않니"라고 말하는 것을 경험한 적이 있다.
ⓝ She she


10. "We know that it is not Mary, but such a typical response acts as a vivid reminder of how we expect photography to duplicate our reality for us. {5.9 = 4.9 + 1 + 0}
우리는 그것이 Mary가 아니라는 것을 알지만, 그러한 전형적인 반응은 사진술이 우리를 위해 우리의 실제를 복제해 주기를 어떻게 기대하는지 생생하게 상기시켜 주는 역할을 한다.
▢ duplicate:① 중복되다 ② 복제한 ▢ response:① 반응 ② 대응
ⓖ 잇오브투 ⓝ it such ⓟ of for


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
19103-4142

1. The history of the twentieth century revolved to a large extent around the reduction of inequality between classes, races, and genders. {7.2 = 6.2 + 1 + 0}
20세기의 역사는 주로 계급, 인종, 그리고 성별 간 불평등의 감소를 중심으로 돌아갔다.
▢ extent:① 정도 ② 범위 ▢ genders:① 성 ② 성 ▢ inequality:① 불평등 ② 불균형 ▢ revolved:1.순환하다 2.맴돌다 3.…을 회전시키다
ⓖ 그정도로 ⓥ extent↔intent ⓥ inequality↔equality ⓟ of around of


2. Though the world of the year 2000 still had its share of hierarchies, it was nevertheless a far more equal place than the world of 1900. {9.1 = 7.1 + 1 + 1}
2000년의 세계에는 여전히 계급제의 일부가 남아 있었지만, 그럼에도 불구하고 1900년의 세계보다는 훨씬 더 평등한 곳이었다.
▢ equal:① 평등한 ② 동등한 ▢ hierarchies:① 계층제 ② 성직 위계제 ▢ nevertheless:① 그럼에도 불구하고 ② 그렇지만
ⓖ 콤잇 ⓥ equal↔different ⓥ hierarchies↔equalities ⓥ more↔less ⓝ its it ⓟ of of ofⓒ nevertheless


3. So people expected that the egalitarian process would continue and even accelerate. {9.6 = 8.6 + 0 + 1}
따라서 사람들은 인류 평등주의의 과정이 계속 이어지고, 심지어 가속될 것으로 기대했다.
▢ accelerate:① 가속하다 ② 빨라지다 ▢ egalitarian:1.평등주의의 2.평등주의자
ⓥ continue↔cease ⓒ So\b


4. In particular, they hoped that globalization would spread economic prosperity throughout the world, and that as a result people in India and Egypt would come to enjoy the same opportunities and privileges as people in Finland and Canada. {11.2 = 9.2 + 0 + 2}
특히, 그들은 세계화가 세계 곳곳에 경제적 번영을 확산시킬 것이고, 그 결과 인도와 이집트의 사람들이 핀란드와 캐나다의 사람들과 같은 기회와 특권을 누리게 될 것이라고 희망했다.
▢ economic:① 경제의 ② 경기의 ▢ globalization:① 세계화 ② 국제화 ▢ particular:① 특정한 ② 특별한 ▢ privileges:1.특권을 주다 2.면제하다(exempt) 3.(…할) 특권 ▢ prosperity:① 번영 ② 번창
Ⓟ come to:1.오다 2.되다 3.관해 4.끝나다 5.결정 ⓥ prosperity↔poverty ⓝ they ⓟ In throughout in in


5. An entire generation grew up on this promise. {3.5 = 2.5 + 1 + 0}
한 세대 전체가 이 약속을 믿고 성장했다.
▢ entire:① 전체의 ② 내내 ▢ generation:① 세대 ② 시대
ⓖ 부전 ⓟ on


6. Now it seems that this promise might not be fulfilled. {4.0 = 2.0 + 1 + 1}
이제 이 약속은 이행되지 못할 수도 있는 것으로 보인다.
▢ fulfilled:충실한
ⓖ 이디끝 ⓥ fulfill↔fall ⓝ it


7. Globalization has certainly benefited large segments of humanity, but there are signs of growing inequality both between and within societies. {14.2 = 13.2 + 1 + 0}
세계화가 인류의 커다란 부분에 분명히 혜택을 주었지만, 사회들 간에 그리고 사회 내부에서 모두 불평등이 커져 가는 조짐이 있다.
▢ benefited:① ~의 득이 되다 ② 이익을 얻다 ▢ globalization:① 세계화 ② 국제화 ▢ humanity:① 인류 ② 인간성 ▢ inequality:① 불평등 ② 불균형 ▢ segments:① 분절 ② 부문 ▢ societies:① 상류 사회의 ② 회
ⓖ 햅피 ⓥ benefit↔harm ⓥ inequality↔equality ⓟ of of within


8. Some groups increasingly monopolize the fruits of globalization, while billions are left behind. {7.9 = 5.9 + 1 + 1}
일부 집단은 점점 더 세계화의 결실을 독점하고 있는 반면 수십억의 사람들은 뒤처져 있다.
▢ globalization:① 세계화 ② 국제화 ▢ monopolize:독점하다
ⓖ 전끝 ⓟ of behind


9. Today, the richest 1 percent own half the world's wealth. {1.9 = 1.9 + 0 + 0}
오늘날 최고 부유층 1퍼센트가 세계 부의 절반을 소유하고 있다.


10. This situation could get far worse. {1.1 = 1.1 + 0 + 0}
이러한 상황은 훨씬 더 악화될 수 있다.


11. The rise of AI might eliminate the economic value and political power of most humans. {4.6 = 4.6 + 0 + 0}
인공 지능의 부상은 대다수 인간의 경제적 가치와 정치적 힘을 소멸시킬 수도 있다.
▢ economic:① 경제의 ② 경기의 ▢ eliminate:① 없애다 ② 제거하다 ▢ political:① 정치의 ② 정당의
ⓥ eliminate↔alleviate ⓥ eliminate↔necessitate ⓟ of of


12. At the same time, improvements in biotechnology might make it possible to translate economic inequality into biological inequality. {14.2 = 12.2 + 2 + 0}
동시에, 생명 공학의 발전이 경제적 불평등을 생물학적 불평등으로 전환하는 것을 가능하게 만들지도 모른다.
▢ biological:① 생물학의 ② 생물학적 약제 ▢ biotechnology:① 생물 공학 ② 인간 공학 ▢ economic:① 경제의 ② 경기의 ▢ improvements:① 개선 ② 향상 ▢ inequality:① 불평등 ② 불균형 ▢ translate:① 번역하다 ② 옮기다
Ⓟ make it:1.만들다 2.성공하다 3.해내다 4.시키다 5.극복하다 ⓖ 동명형 ⓖ 비타 ⓥ biological↔adoptive ⓥ improvements↔decline ⓥ inequality↔equality ⓥ possible↔impossible ⓝ it ⓟ At in into


13. The superrich will finally have something really worthwhile to do with their enormous wealth. {6.6 = 6.6 + 0 + 0}
슈퍼 리치들은 그들의 막대한 부를 가지고 정말로 할 가치가 있는 일을 마침내 가지게 될 것이다.
▢ enormous:① 엄청난 ② 거대한 ▢ superrich:우수 민족 ▢ worthwhile:① 가치있는 ② ~할 만한
Ⓟ do with:1.관계있다 2.~로 하다 3.필요하다 ⓝ their ⓟ with


14. While up until now they have only been able to buy little more than status symbols, soon they might be able to buy life itself. {4.5 = 3.5 + 1 + 0}
지금까지는 고작해야 지위를 상징하는 것에 지나지 않는 것들만 살 수 있었지만, 곧 그들은 생명 자체를 살 수 있을지도 모른다.
▢ status:① 상태 ② 지위
Ⓟ little more than:1.…과 거의 같을 정도로 적게 2.불과 …인 ⓖ 재귀대명사 ⓥ more↔less ⓝ they they


15. If new treatments for extending life and upgrading physical and cognitive abilities prove to be expensive, humankind might split into biological castes. {14.5 = 12.5 + 1 + 1}
만약 생명을 연장하고 신체적, 인지적 능력을 증강하는 새로운 치료법이 비용이 많이 드는 것으로 밝혀지면, 인류는 생물학적 카스트로 나뉘게 될지도 모른다.
▢ biological:① 생물학의 ② 생물학적 약제 ▢ cognitive:① 인식의 ② 인지의 ▢ extending:전개도 ▢ humankind:① 인류 ② 인간 ▢ prove:① 증명하다 ② 입증하다 ▢ split:① 분할 ② 나누다 ▢ upgrading:1.(미) 치받이의 2.(미) 오르막길을 올라 3.…의 등급을 올리다
ⓖ 가정법 ⓥ biological↔adoptive ⓥ expensive↔cheap ⓥ extend↔expend ⓥ split↔unite ⓟ for into


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
19103-4345

1. One day while Grace was in reading class, the teacher called on Billy to read a sentence from the board. {3.4 = 2.4 + 1 + 0}
어느 날 Grace가 읽기 수업을 들을 때 /, 선생님은 Billy에게 칠판의 문장을 읽어 보라고 호명했다.
Ⓟ one day:1.어느 날 2.하루 3.언젠가는 4.당일 5.한때는 ⓖ 콜드 ⓟ in on from


2. He had been sick most of the winter and had missed a lot of school. {3.8 = 1.8 + 2 + 0}
그는 겨울의 대부분 동안 아파서 수업에 많이 빠졌다.
ⓖ 앤동 ⓖ 해드피 ⓝ He ⓟ of of


3. Billy stood to read the sentence, but he didn't know all the words. {1.9 = 1.9 + 0 + 0}
Billy는 그 문장을 읽으려고 일어섰지만, 모든 단어를 알지는 못했다.
Ⓟ know all:1.아는 체하는 사람 2.박식한 체하는 사람 ⓝ he


4. Since she had been listening to the class, Grace read it for him. {2.4 = 1.4 + 1 + 0}
자신은 수업을 계속 들어 왔기 때문에, Grace는 그를 위해 그것을 읽어 주었다.
ⓖ 긴동사 ⓝ she it him ⓟ for


5. Billy sat down, red-faced and unhappy. {2.0 = 1.0 + 1 + 0}
Billy는 붉어진 얼굴로 언짢아하며 자리에 앉았다.
ⓖ 명빼이디


6. Grace felt rather proud of herself for having known more than Billy did. {4.6 = 1.6 + 3 + 0}
Grace는 Billy보다 더 많이 알고 있었다는 것에 자신이 꽤나 자랑스러웠다.
Ⓟ more than:1.이상으로 2.더 3.넘는 4.보다 5.전부터 ⓖ 긴준동사 ⓖ 재귀대명사 ⓖ 동끝 ⓥ more↔less ⓟ of for


7. Her pride didn't last long, however. {2.1 = 1.1 + 0 + 1}
그러나 그녀의 자랑스러움은 오래가지 않았다.
ⓝ Herⓒ however ⓘ however


8. Her brother, Justin, reported to Mom what had happened. {3.7 = 1.7 + 2 + 0}
그녀의 오빠 Justin이 엄마에게 무슨 일이 있었는지 일렀다.
▢ reported:① 보고 ② 성적 보고서
ⓖ 이디끝 ⓖ 해드피 ⓝ Her


9. He said, "Grace made Billy feel like a fool today. {2.3 = 1.3 + 1 + 0}
그는 "Grace가 오늘 Billy를 바보처럼 느끼도록 만들었어요"라고 말했다.
Ⓟ feel like:1.느끼다 2.같다 3.기분 4.싶다 ⓖ 5형식 ⓝ He


10. "Grace tossed her head defiantly. {4.3 = 4.3 + 0 + 0}
Grace는 반항적으로 머리를 치켜들었다.
▢ defiantly:반항적으로 ▢ tossed:① 던지다 ② 들까불다
ⓝ her


11. "Well, I did know the words, and Billy didn't," she said proudly. {1.4 = 1.4 + 0 + 0}
"그렇지만, 저는 그 단어들을 정말 알고 있었고, Billy는 몰랐어요"라고 그녀가 자랑스럽게 말했다.
ⓝ she


12. "Your brother is right, Grace," said Mom. {0.8 = 0.8 + 0 + 0}
"네 오빠 말이 맞아, Grace", 엄마가 말했다.


13. "You made Billy feel bad by reading for him. {5.1 = 1.1 + 4 + 0}
"넌 그를 위해 읽음으로써 Billy를 기분 나쁘게 만들었어.
Ⓟ feel bad:1.불안한 2.우울한 3.기분이 나쁘다 ⓖ 동명형 ⓖ 동형 ⓖ 5형식 ⓖ 5형식 ⓝ him ⓟ by for


14. After this, you are not to speak up, even if you do know the answer. {1.7 = 1.7 + 0 + 0}
이번 일 이후로는 크게 소리 내서 말해선 안 돼, 비록 네가 답을 정말로 알고 있다고 해도 말이야.
Ⓟ even if:1.할지라도 2.없을지라도 3.비록 4.되더라도


15. "Grace nodded her head. {0.7 = 0.7 + 0 + 0}
"Grace는 고개를 끄덕였다.
ⓝ her


16. She understood that if she knew something, she was to keep it to herself. {3.8 = 1.8 + 2 + 0}
그녀는 자신이 무언가를 안다 해도 그것을 혼자만 알고 있어야 한다고 이해했다.
ⓖ 재귀대명사 ⓖ 접접 ⓝ She she she it


17. After that incident, the teacher was invited to a church dinner which Grace's mom attended, too. {5.0 = 4.0 + 1 + 0}
그 일 이후, 선생님이 Grace의 어머니도 참석한 교회 저녁 식사에 초대되었다.
▢ incident:① 사건 ② 사고
ⓖ 이디콤 ⓥ attend↔neglect


18. While talking with her, the teacher happened to remark, "I know Grace is bright, but I'm worried these days. {3.9 = 2.9 + 1 + 0}
그녀와 이야기를 나누다가, 선생님은 우연히 "Grace가 똑똑하다는 것은 알지만, 전 요즘 걱정이 되네요.
▢ remark:① 발언 ② 말
ⓖ 부접잉 ⓝ her ⓟ with


19. She doesn't recite or answer any question during class. {1.0 = 1.0 + 0 + 0}
그 아이는 수업 중에 낭독하지도 않고 어떤 질문에 대답하지도 않습니다.
▢ recite:① 암송하다 ② 읊다
ⓝ She ⓟ during


20. I can't understand it. {0.6 = 0.6 + 0 + 0}
이해가 안 되네요"라고 말했다.
ⓝ it


21. "Mom couldn't understand it either. {0.7 = 0.7 + 0 + 0}
엄마도 이해할 수 없었다.
ⓝ it


22. She had heard Grace reading her book at home, and her brother drilled her on her sums until she knew them well. {4.5 = 3.5 + 1 + 0}
그녀는 Grace가 집에서 책을 읽는 것을 들었고, 그녀의 오빠는 그녀가 잘 알 때까지 계산을 반복해서 연습시켰다.
▢ drilled:① 천공기 ② 훈련
ⓖ 해드피 ⓝ She her her her her she them ⓟ at on


23. Mom approached the subject at suppertime, asking, "Grace, can you read your lessons? {6.6 = 5.6 + 1 + 0}
엄마는 저녁 식사 시간에 그 주제를 꺼내서, "Grace, 너 수업 내용을 읽을 수 있니"라고 물었다.
▢ approached:① 다가가다 ② ~에 가까워지다 ▢ suppertime:1.저녁 식사 때 2.저녁 식사 시간
ⓖ 콤잉 ⓟ at


24. "Grace said, "Sure, Mom. {0.5 = 0.5 + 0 + 0}
Grace는 "그럼요, 엄마.


25. I can read the whole book! {0.8 = 0.8 + 0 + 0}
난 책을 통째로 읽을 수 있는 걸요"라고 말했다.
ⓥ whole↔partial


26. "Mom was puzzled. {1.6 = 0.6 + 1 + 0}
엄마는 어리둥절했다.
ⓖ 이디끝


27. "Then why," she asked, "does the teacher say you don't recite in school? {2.5 = 1.5 + 1 + 0}
"그럼 왜 선생님께서는 네가 학교에서 낭독하지 않는다고 말씀하실까"라고 그녀가 물었다.
▢ recite:① 암송하다 ② 읊다
ⓖ 이디콤 ⓝ she ⓟ in


28. "Grace was surprised. {2.3 = 0.3 + 2 + 0}
Grace는 놀랐다.
ⓖ 감정분사 ⓖ 이디끝


29. "Why, Mom," she answered, "you told me not to! {3.2 = 1.2 + 2 + 0}
"아니, 엄마, 엄마가 하지 말라고 하셨잖아요"라며 그녀가 답했다.
ⓖ 이디콤 ⓖ 투부정사 ⓝ she


30. "Mom exclaimed, "Why, Grace, I did no such thing! {3.9 = 2.9 + 1 + 0}
"아니, Grace, 나는 그런 말 안 했단다"라고 엄마가 큰 소리로 말했다.
▢ exclaimed:① 외치다 ② ~이라고 외치다
ⓖ 이디콤 ⓥ exclaim↔claim ⓝ such


31. ""Yes, you did," Grace said. {1.5 = 0.5 + 1 + 0}
"아뇨, 엄마가 그러셨어요," Grace가 말했다.
ⓖ 동콤


32. "You told me not to speak up, even when I knew the answer." {2.6 = 1.6 + 1 + 0}
"엄마가 저한테 제가 답을 알고 있을 때조차도 크게 말하지 말라고 하셨잖아요."
ⓖ 투부정사


33. Mom remembered. {1.4 = 0.4 + 1 + 0}
엄마는 기억이 났다.
ⓖ 이디끝


34. The matter was soon straightened out, and Grace recited again during class. {4.3 = 4.3 + 0 + 0}
그 문제는 곧 정리되었고, Grace는 수업중에 다시 낭독했다.
▢ recited:① 암송하다 ② ~을 말하다 ▢ straightened:① 곧아지다 ② 바르게 되다
ⓥ straighten↔flex ⓥ straightened↔bend ⓟ duringⓘ was so


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
728x90
반응형