리딩파워 유형완성 1과-3,4번 (해석연습)
고등부교재 [워크북]/리딩파워유형완성2018. 3. 22. 21:30
728x90
반응형
From 리파유완1-3,4 2018 All Rights Reserved. Written by Wayne | Contact us: wayne36@daum.net | Web: wayne.tistory.com
MUSIC_BOX
👺 절대 제발 읽지좀 마세요.
절대 네버 해석하지 마세요. 1등급 되니까요~❤️
문법분석: Art therapy 숙어[ *표현주의⌈provides individuals with the opportunity ] to⌋ focus on their strengths in a creative manner.
문법분석: They create their own environment and personal world in their artwork.
문법분석: The artist is the master of his universe, often choosing his own themes, colors, shapes, materials, and *병렬구조_수일치 ⌈images⌋.
문법분석: The art therapist 5형식동사[ encourages individuals not to ] judge themselves and to let their work flow.
문법분석: Participants learn that self-expression becomes the most important aspect of creative work.
문법분석: The art doesn't have to be perfect; each person's designs are unique.
문법분석: The concept, that we *수동태⌈are allowed⌋ to experiment and make mistakes, is crucial in the development of self-esteem.
문법분석: When individuals acknowledge that they don't have to be perfect, they are better able to accept their perceived flaws and *병렬구조_수일치 ⌈"themselves⌋ as a whole.
문법분석: "They are often able to identify and *병렬구조_수일치 ⌈focus⌋ on strengths *표현주의⌈instead of⌋ weaknesses.
👺 절대 제발 읽지좀 마세요.
절대 네버 해석하지 마세요. 1등급 되니까요~❤️
문법분석: A professor had students craft poetry-generating programs.
문법분석: The children would feed the program verbs, adjectives, and *병렬구조_수일치 ⌈nouns⌋, and the computer would combine them into lines of poetry: "MAD WOLF HATES BECAUSE INSANE WOLF SKIPS" or "UGLY MAN LOVES BECAUSE UGLY DOG HATES."
문법분석: The process of trying to get the program to work lent students startling insights into language.
문법분석: Jenny, a thirteen-year-old girl who *과거완료/대과거⌈had previously earned⌋ only mediocre grades, came in one day and announced, "Now I know why we have nouns and *병렬구조_수일치 ⌈verbs⌋."
문법분석: She'd been taught grammar and the parts of speech for *병렬구조_수일치 ⌈years⌋ without understanding them.
문법분석: But *병렬구조_수일치 ⌈as⌋ Jenny struggled to get the program to work, she realized she had to classify words into categories—all the verbs in one bucket, all the nouns in another—or else the sentences the computer spat out wouldn't make sense.
문법분석: Grammar suddenly became deeply meaningful.
문법분석: Th*수동태⌈is produced⌋ another effect: Jenny began getting A's in her language classes.
👍❤🏿VOCAB. 여러번 쓰면서 연습하세요!!!
acknowledg
allowed to ~하도록 허용
aspect 양상;국면
classify 분류하다
combin
craft 비행기;비행선
crucial 결정적인;중대한
encourage 격려하다;하게하다
experiment 실험
flaw
flow 흐르다;넘쳐흐르다
identify 신원을 확인하다
insight 통찰력
judge 판단하다
meaningful 의미있는
perceive 인지하다
perceived 인식하다
previous 이전의
process 처리
struggle 버둥거리다;분투하다
theme 주제;화제
therapy 치료
weakness 약점;결점 약점
# #010-3338-3436 #위스마트 #구리시 #인창동 #영어학원 #고등 #중등 #내신 #수능 #텝스 #TEPS #토플 #토익
2018 All Rights Reserved. Written by Wayne | Contact us: wayne36@daum.net | Web: wayne.tistory.com
MUSIC_BOX
#1-3 |
👺 절대 제발 읽지좀 마세요.
미술 치료는 개인에게 창의적인 방식으로 자신의 강점에 집중할 수 있는 기회를 제공한다. 그들은 자기의 미술 작품 안에 자기만의 환경과 개인적인 세계를 창조한다. 그림을 그리는 사람은 자기 우주의 주인이며, 흔히 자기만의 주제, 색채, 형태, 소재, 그리고 이미지를 선택한다. 미술 치료사는 개인들에게 스스로를 판단하지 말고 자기들의 작품이 흘러가게 두라고 권한다. 참가자들은 자기표현이 창의적인 작업의 가장 중요한 측면이 된다는 것을 배운다. 그 미술 작품은 완벽할 필요가 없으며, 각자의 디자인은 독특하다. 우리가 실험하고 실수하는 것이 허용된다는 그 개념은 자기 존중감의 발달에서 중요하다. 개인들이 완벽할 필요가 없다는 것을 인정할 때 그들은 자신들이 인지한 결점과 '전체로서의 자신들'을 더 잘 받아들일 수 있다. 흔히 그들은 약점 대신 강점을 확인하고 그것에 집중할 수 있다.
|
Art therapy provides individuals with the opportunity to focus on their strengths in a creative manner. They create their own environment and personal world in their artwork. The artist is the master of his universe, often choosing his own themes, colors, shapes, materials, and images. The art therapist encourages individuals not to judge themselves and to let their work flow. Participants learn that self-expression becomes the most important aspect of creative work. The art doesn't have to be perfect; each person's designs are unique. The concept, that we are allowed to experiment and make mistakes, is crucial in the development of self-esteem. When individuals acknowledge that they don't have to be perfect, they are better able to accept their perceived flaws and "themselves as a whole. "They are often able to identify and focus on strengths instead of weaknesses. |
절대 네버 해석하지 마세요. 1등급 되니까요~❤️
♕ Art therapy provides individuals with the opportunity to focus on their strengths in a creative manner. |
▷art 기술, 방법 ▷provides …을 주다, 준비하다 ▷individuals 개인의, 개별의 ▷opportunity 기회, 찬스 ▷focus 초점, 집중하다 ▷strengths 힘, 강점 ▷creative 창의적인, 창조적인 ▷manner 방식, 예의범절 . |
♕ They create their own environment and personal world in their artwork. |
they 그들은 자기의 미술 작품 안에 자기만의 환경과 개인적인 세계를 창조한다. ▷create 만들다, 만들어 내다 ▷own 자신의, 스스로 하는 ▷environment 환경, 상황 ▷personal 개인의, 자신의 ▷world 세계, 세상 in their artwork. |
♕ The artist is the master of his universe, often choosing his own themes, colors, shapes, materials, and images. |
the 그림을 그리는 사람은 자기 우주의 주인이며, 흔히 자기만의 주제, 색채, 형태, 소재, 그리고 이미지를 선택한다. ▷artist 예술가, 화가 ▷master 정통하다, 정복하다 ▷universe 우주, 전세계 ▷often 종종, 자주 ▷own 자신의, 스스로 하는 ▷themes 주제, 제목 ▷colors 기, 깃발 ▷shapes 모양, 컨디션 ▷materials 자료, 물질의 ▷images 상(像), 꼭 닮은 사람(물건) . |
♕ The art therapist encourages individuals not to judge themselves and to let their work flow. |
the 미술 치료사는 개인들에게 스스로를 판단하지 말고 자기들의 작품이 흘러가게 두라고 권한다. ▷art 기술, 방법 ▷encourages 격려하다, 장려하다 ▷individuals 개인의, 개별의 ▷judge 판사, 판단하다 ▷themselves 그들 자신 ▷let ~하게 해주다, ~하도록 두다 ▷work 일하다, 작품 ▷flow 흐르다, 흐름 . |
♕ Participants learn that self-expression becomes the most important aspect of creative work. |
participants 참가자들은 자기표현이 창의적인 작업의 가장 중요한 측면이 된다는 것을 배운다. ▷learn 배우다, 공부하다 ▷self 자기, 자신 ▷becomes 어울리다, …이 되다 ▷most 가장, 대부분의 ▷important 중요한, 주요한 ▷aspect 양상, 국면 ▷creative 창의적인, 창조적인 ▷work 일하다, 작품 . |
♕ The art doesn't have to be perfect; each person's designs are unique. |
the 그 미술 작품은 완벽할 필요가 없으며, 각자의 디자인은 독특하다. ▷art 기술, 방법 ▷does 조동사, 하다 ▷perfect 완벽한, 완전한 ▷each 각~, 각자 ▷person 사람, 인물 ▷designs 디자인, 설계하다 ▷unique 유일한, 독특한 . |
♕ The concept, that we are allowed to experiment and make mistakes, is crucial in the development of self-esteem. |
the 우리가 실험하고 실수하는 것이 허용된다는 그 개념은 자기 존중감의 발달에서 중요하다. ▷concept 개념, 생각 ▷allowed ~할 수 있게 하다, 허용하다 ▷experiment 실험(하다) ▷make ~하게 하다, 만들다 ▷mistakes 실수, 잘못 ▷crucial 결정적인, 중대한 ▷development 개발, 발전 ▷self 자기, 자신 -esteem. |
♕ When individuals acknowledge that they don't have to be perfect, they are better able to accept their perceived flaws and "themselves as a whole. |
when 개인들이 완벽할 필요가 없다는 것을 인정할 때 그들은 자신들이 인지한 결점과 '전체로서의 자신들'을 더 잘 받아들일 수 있다. ▷individuals 개인의, 개별의 ▷acknowledge ~을 인정하다, 알다 ▷perfect 완벽한, 완전한 ▷better 개선하다, 더 좋은 ▷able ~할 수 있는, 유능한 ▷accept 받아들이다, 수용하다 ▷perceived 인식하다, 인지하다 ▷flaws 결점, 흠 ▷themselves 그들 자신 ▷whole 전체, 전 . |
♕ "They are often able to identify and focus on strengths instead of weaknesses. |
" they are 흔히 그들은 약점 대신 강점을 확인하고 그것에 집중할 수 있다.
▷often 종종, 자주 ▷able ~할 수 있는, 유능한 ▷identify 확인하다, 밝히다 ▷focus 초점, 집중하다 ▷strengths 힘, 강점 ▷instead 대신에, 보다 ▷weaknesses 약점, 부진 . |
#1-4 |
👺 절대 제발 읽지좀 마세요.
어느 교수가 학생들에게 시 창작 프로그램을 짜라고 시켰다. 아이들은 프로그램에 동사, 형용사, 그리고 명사를 입력하고, 컴퓨터는 그것들을, '제정신이 아닌 늑대가 뛰니까 미친 늑대가 싫어한다' 또는 '못생긴 개가 미워하니까 못생긴 남자가 사랑한다' 같은 시구(詩句)로 결합하곤 했다. 그 프로그램이 작동하게 하려고 애쓰는 과정은 학생들에게 언어에 대한 놀라운 통찰력을 주었다. 이전에 평범한 성적만 받았던, 13세 소녀 Jenny는 어느 날 와서, "명사와 동사가 왜 있는지 이제 알겠어요"라고 말했다. 그녀는 여러 해 동안 문법과 품사를 이해하지도 못한 채 그것들을 배웠었다. 그러나 그 프로그램이 작동하게 하려고 애쓸 때 Jenny는 단어를 범주에 따라, 즉 모든 동사는 한 버킷에, 모든 명사는 또 다른 버킷에 분류해야 하고 그렇게 하지 않으면 컴퓨터가 내놓는 문장은 아무런 의미도 갖지 못할 것이라는 것을 깨달았다. 문법이 갑자기 아주 의미 있게 되었다. 이것이 다른 효과도 가져왔는데, Jenny는 언어 수업에서 A학점을 받기 시작했다. |
A professor had students craft poetry-generating programs. The children would feed the program verbs, adjectives, and nouns, and the computer would combine them into lines of poetry: "MAD WOLF HATES BECAUSE INSANE WOLF SKIPS" or "UGLY MAN LOVES BECAUSE UGLY DOG HATES." The process of trying to get the program to work lent students startling insights into language. Jenny, a thirteen-year-old girl who had previously earned only mediocre grades, came in one day and announced, "Now I know why we have nouns and verbs." She'd been taught grammar and the parts of speech for years without understanding them. But as Jenny struggled to get the program to work, she realized she had to classify words into categories—all the verbs in one bucket, all the nouns in another—or else the sentences the computer spat out wouldn't make sense. Grammar suddenly became deeply meaningful. This produced another effect: Jenny began getting A's in her language classes. |
절대 네버 해석하지 마세요. 1등급 되니까요~❤️
♕ A professor had students craft poetry-generating programs. |
a 어느 교수가 학생들에게 시 창작 프로그램을 짜라고 시켰다. ▷professor 교수 ▷students 학생, 생도 ▷craft 공예, 만들다 ▷poetry 시, 운문 ▷programs 프로그램, 계획 . |
♕ The children would feed the program verbs, adjectives, and nouns, and the computer would combine them into lines of poetry: "MAD WOLF HATES BECAUSE INSANE WOLF SKIPS" or "UGLY MAN LOVES BECAUSE UGLY DOG HATES." |
the children would 아이들은 프로그램에 동사, 형용사, 그리고 명사를 입력하고, 컴퓨터는 그것들을, '제정신이 아닌 늑대가 뛰니까 미친 늑대가 싫어한다' 또는 '못생긴 개가 미워하니까 못생긴 남자가 사랑한다' 같은 시구(詩句)로 결합하곤 했다. ▷feed 먹이, 공급하다 ▷program 프로그램, 계획 ▷verbs 동사 ▷adjectives 형용사 ▷computer 컴퓨터, 계산기 ▷combine 합치다, 결합시키다 ▷lines 선, 줄을 서다 ▷poetry 시, 운문 ▷mad 화난, 미친 ▷wolf 늑대, 울프 ▷hates 싫어하다, 미워하다 ▷because ~때문에, 왜냐하면 ▷insane 미친, 정신 이상의 ▷wolf 늑대, 울프 ▷skips 거르다, 빼먹다 ▷ugly 추한, 불쾌한 ▷loves 사랑하다, 좋아하다 ▷because ~때문에, 왜냐하면 ▷ugly 추한, 불쾌한 ▷dog 개, 애완견 ▷hates 싫어하다, 미워하다 ." |
♕ The process of trying to get the program to work lent students startling insights into language. |
the 그 프로그램이 작동하게 하려고 애쓰는 과정은 학생들에게 언어에 대한 놀라운 통찰력을 주었다. ▷process 경과, 과정 ▷trying 괴로운, 시험하는 ▷get 받다, 얻다 ▷program 프로그램, 계획 ▷work 일하다, 작품 ▷lent 빌려줬다, 사순절 ▷students 학생, 생도 ▷startling 깜짝 놀라게 하는, 놀랄만한 ▷insights 통찰력, 보여줌 ▷language 언어, ~어 . |
♕ Jenny, a thirteen-year-old girl who had previously earned only mediocre grades, came in one day and announced, "Now I know why we have nouns and verbs." |
▷jenny 암컷, 방적기 ▷year 연도, 해 ▷girl 소녀, 여자아이 ▷previously 이전에, 과거에 ▷earned 벌다, 받다 ▷mediocre 평범한, 보통의 ▷grades 성적, 점수 ▷came 왔다 ▷day 전성기, 승리 ▷know 알다, 인식하다 ▷why 왜, 어때요 ▷verbs 동사 ." |
♕ She'd been taught grammar and the parts of speech for years without understanding them. |
she'd she had, she would의 단축형 been 그녀는 여러 해 동안 문법과 품사를 이해하지도 못한 채 그것들을 배웠었다. ▷taught 가르쳤다, 배웠다 ▷grammar 문법 ▷parts 역할, 부분 ▷speech 연설문, 연설 ▷years 연도, 해 ▷without ~없이, ~하지 않고 ▷understanding 이해, 지식 them. |
♕ But as Jenny struggled to get the program to work, she realized she had to classify words into categories—all the verbs in one bucket, all the nouns in another—or else the sentences the computer spat out wouldn't make sense. |
▷but …을 제외하고, 다만 ▷jenny 암컷, 방적기 ▷get 받다, 얻다 ▷program 프로그램, 계획 ▷work 일하다, 작품 ▷classify 분류하다, 기밀 취급하다 ▷words 말, 단어 ▷verbs 동사 ▷bucket 버킷, 양동이 ▷another 다른, 또 하나 ▷else 다른, 더 ▷sentences 판결(하다), 선고(하다), 문장 ▷computer 컴퓨터, 계산기 ▷spat 스팻, 굴의 알 ▷make ~하게 하다, 만들다 ▷sense 감각, 의미 . |
♕ Grammar suddenly became deeply meaningful. |
▷grammar 문법 ▷suddenly 갑자기, 순식간에 ▷became ~되었다 ▷deeply 깊이, 몹시 meaningful. |
♕ This produced another effect: Jenny began getting A's in her language classes. |
this 이것이 다른 효과도 가져왔는데, Jenny는 언어 수업에서 A학점을 받기 시작했다.▷produced 생산된, 제작 ▷another 다른, 또 하나 ▷effect 결과, 효과 ▷jenny 암컷, 방적기 ▷began 시작했다 ▷getting 얻다 ▷language 언어, ~어 ▷classes 수업, 계층 . |
acknowledg
allowed to ~하도록 허용
aspect 양상;국면
classify 분류하다
combin
craft 비행기;비행선
crucial 결정적인;중대한
encourage 격려하다;하게하다
experiment 실험
flaw
flow 흐르다;넘쳐흐르다
identify 신원을 확인하다
insight 통찰력
judge 판단하다
meaningful 의미있는
perceive 인지하다
perceived 인식하다
previous 이전의
process 처리
struggle 버둥거리다;분투하다
theme 주제;화제
therapy 치료
weakness 약점;결점 약점
# #010-3338-3436 #위스마트 #구리시 #인창동 #영어학원 #고등 #중등 #내신 #수능 #텝스 #TEPS #토플 #토익
2018 All Rights Reserved. Written by Wayne | Contact us: wayne36@daum.net | Web: wayne.tistory.com
728x90
반응형
'고등부교재 [워크북] > 리딩파워유형완성' 카테고리의 다른 글
리딩파워 유형완성 3과 (해석하기) / 리파유완 (198) | 2018.03.27 |
---|---|
리딩파워 유형완성 2과-3,4번 (해석연습) (123) | 2018.03.22 |
리딩파워 유형완성 2과-1,2번 (해석하기) / 리파유완 (530) | 2018.03.22 |
리딩파워 유형완성 1강-1,2번 (해석연습) (224) | 2018.03.22 |
리딩파워 유형완성 1과 (빈칸연습) (0) | 2018.03.08 |